Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Συνέντευξη με τη συγγραφέα Μαρία Αγγελίδου

Μία ακόμη συγγραφέας επισκέφτηκε το σχολείο μας για την Έκθεση Βιβλίου και μας παρουσίασε τα βιβλία της. Πρόκειται για την κ. Αγγελίδου Μαρία. Έτσι, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε μαζί της και να την γνωρίσουμε καλύτερα. 

  • Πού γεννηθήκατε και πού μεγαλώσατε;

Γεννήθηκα στην Αθήνα αλλά μεγάλωσα στη Λαμία. Εκεί έμεινα μέχρι την τελευταία τάξη του Δημοτικού. Όλοι οι παιδικοί μου φίλοι είναι στη Λαμία. Μετά στο Γυμνάσιο πήγα πάλι στην Αθήνα.
Επηρεάστηκα από κάποιον ή κάτι για να γράψετε παιδικά βιβλία;
Επηρεάστηκα πρώτα και ευθεία από το γεγονός ότι μου αρέσει πάρα πολύ το διάβασμα. Ως παιδί ήθελα να διαβάζω πάρα πολύ. Μου άρεσε να διαβάζω. Μετά επηρεάστηκα από το γεγονός ότι έκανα και δικό μου παιδί. Ήθελα να του λέω ιστορίες και έτσι ξεκίνησα να γράφω παιδικά βιβλία.



  • Διαβάζατε μικρή βιβλία και τι είδος; Τι σας άρεζε πιο πολύ;

Διάβαζα όταν ήμουν μικρή. Δεν υπήρχαν πάρα πολλά βιβλία τότε, αλλά όσα μπορούσα να βρω τα διάβα όλα. Μου άρεσε πολύ ο ¨Τομ Σόγιερ¨, η ¨Πολυάννα¨, ο ¨Χοκ Φιν¨, τα βιβλία της Πηνελόπης Δέλτα, όπως ¨Τα μυστικά του βάλτου¨ και ¨Τον καιρό του Βουλγαροκτόνου¨ γιατί ήταν όλα περιπέτειες. Μου άρεσε η ¨Οδύσσεια¨ για παιδιά, ένα βιβλίο που είχα με λίγες εικόνες. Άκουγα όμως πολλά παραμύθια από τη γιαγιά μου. Δεν είχαμε τηλεόραση τότε και άκουγα πάρα πολλά παραμύθια.

  • Είχατε κάποιον αγαπημένο συγγραφέα;

 Μου άρεσε πάρα πολύ ο Μαρκ Τουέιν. Τον αγαπούσα και τον αγαπώ ακόμη.

  • Από τι εμπνέεστε όταν γράφεται βιβλία;

Μου αρέσουν πάρα πολύ οι μύθοι και για αυτό πολύ συχνά γράφω μυθολογικά παραμύθια. Μου αρέσει και η Ιστορία. Την αγαπώ την Ιστορία. Μου φαίνεται να είναι κρίμα, να μαθαίνουμε το μάθημα της Ιστορίας έτσι που να βαριούνται τα παιδιά μες στην τάξη. Είναι κρίμα δηλαδή τα βιβλία που έχετε τώρα στο σχολείο είναι λίγο βαρετά και στενοχωριέμαι. Γιατί η Ιστορία είναι πολύ ωραία. Η Ιστορία είναι αυτό που ζούμε σήμερα. Δηλαδή αυτό σήμερα που κάνουμε εμείς, εσείς που παίρνετε μία συνέντευξη από μια συγγραφέα. Μπορεί σε 100 χρόνια οι αρχαιολόγοι και οι ιστορικοί να βρουν αυτή τη σχολική σας εφημερίδα και να πουν: ¨Α, εκείνη την εποχή, το 2013, στη Θεσσαλονίκη υπήρχε ένα μαθητικό περιοδικό και οι τρεις δημοσιογράφοι πήραν συνέντευξη από μια συγγραφέα…¨. Αυτή είναι η Ιστορία. Είναι πάντα ωραία.


  • Ετοιμάζετε κάποιο άλλο βιβλίο;

Ναι, σε αυτή τη σειρά για την οποία σας μίλησα  σήμερα, ο επόμενος τόμος θα κυκλοφορήσει τον Μάιο. Θα έχει τίτλο ¨Οι ιστορίες που τις είπε ο δρόμος¨. Πάλι θα είναι αρχαία ελληνικά ιστορικά γεγονότα, αλλά η αφήγηση θα είναι σαν παραμύθι.

  • Ασχολείστε μόνο με τη συγγραφή βιβλίων  ή έχετε και κάποιο άλλο επάγγελμα;

Έχω. Μεταφράζω βιβλία για μικρούς και μεγάλους.

  • Γιατί σας αρέσει να γράφετε βιβλία;

Είναι πάρα πολύ ωραία δουλειά. Δε βαριέσαι ποτέ. Όταν ένα βιβλίο το έχεις γράψει δε θα το ξαναγράψεις. Το επόμενο θα είναι αλλιώτικο και άρα δεν κάνεις δύο φορές το ίδιο πράγμα. Κάνεις συνέχεια κάτι καινούργιο. Αυτό είναι πολύ ωραίο.

  • Ποια είναι η συμβουλή σας σε μας τα παιδιά;

Να πω την αλήθεια; Να κάνετε αυτό που θέλετε και όχι αυτό που σας λένε.


Μαρία Σχ., Μαριάνθη Σ., Άγγελος Μ./ΣΤ2΄

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου