Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Συνέντευξη του συγγραφέα Άρη Δημοκίδη στους "Ντελάληδες του 8ου"


Κατά τη διάρκεια της έκθεσης βιβλίου  του σχολείου μας,μας επισκέφτηκε ο συγγραφέας Άρης Δημοκίδης. Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να του πάρουμε συνέντευξη. Αλλά για κακή μας τύχη, χάσαμε την μπαταρία απ' το μαγνητοφωνάκι. Ευτυχώς όμως ο κύριος Δημοκίδης δέχτηκε να του κάνουμε τη συνέντευξη μέσω e-mail. Έτσι και έγινε. Του στείλαμε τις ερωτήσεις και ο κ.Δημοκίδης βρήκε το χρόνο και μας απάντησε. Μάλιστα μας είπε ότι χαίρεται πολύ για τη συνέντευξη και είναι πρωτότυπη γι'αυτόν. 


Δέσποινα Κ., Αγγελική Μ., Ε1΄



- Κ. Δημοκίδη, πώς επιλέξατε να γίνεται συγγραφέας παιδικών βιβλίων;

Ήθελα να γράφω, αλλά και να ξεχνιέμαι μέσα σε φανταστικούς κόσμους κάνοντας πράγματα που πάντα ονειρευόμουν.

- Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που γράψατε; Πώς  νιώσατε όταν το τελειώσατε;

Ήταν η Χώρα των Μαγικών Ονείρων.  Όταν τελείωσα το γράψιμο άφησα ένα μήνα να περάσει, για να διαβάσω το βιβλίο έχοντας ξεχάσει τα περισσότερα σημεία του, για να το δω απέξω κάπως. Ήμουν πολύ χαρούμενος!

- Όταν ήσασταν μικρός διαβάζατε παιδικά βιβλία; Είχατε κάποιο ή κάποια αγαπημένα βιβλία; Τι σας άρεσε σε αυτά;

Τα αγαπημένα μου βιβλία ως παιδί ήταν τα βιβλία της Ζωρζ Σαρρή (επειδή μου έδειχναν τη ζωή όπως ήταν), ο Μικρός Πρίγκιπας (επειδή μου έδειχνε τη ζωή όπως την ήθελα) και ο Μικρός Νικόλας (επειδή είχε πολλή πλάκα)!


- Σας ¨έσπρωξε¨ κάποιος ή κάτι στο διάβασμα βιβλίων όταν ήσασταν παιδί;

Η μαμά μου μου έμαθε να αγαπώ τα βιβλία, επιλέγοντας έξυπνα και καλά βιβλία έτσι ώστε να μ' αρέσουν αυτά που διαβάζω.

- Η συγγραφή παιδικών βιβλίων πιστεύετε ότι έχει διαφορές από τη συγγραφή βιβλίων για ενηλίκους;

Νομίζω ότι όταν γράφεις για παιδιά πρέπει να αφήνεις πιο πολύ τη φαντασία σου ελεύθερη - να μη σε νοιάζει αν όλα όσα γράφεις θα γίνονταν στ' αλήθεια ή όχι.

- Το να γράφει κάποιος βιβλία είναι κάτι που μπορεί να μάθει, να διδαχθεί ή είναι θέμα ταλέντου;

Δεν είμαι σίγουρος... Νομίζω ότι αν του/της αρέσει, θα πρέπει να διαβάσει πολλά πολλά βιβλία, διαφορετικά είδη βιβλίων και να εξασκηθεί γράφοντας μικρές ιστορίες, στην αρχή. 


- Τι μπορεί να προσφέρει ένα παιδικό βιβλίο σε ένα παιδί;

Μπορεί να προσφέρει γέλιο, συγκίνηση, αγωνία, γνώσεις, μυστήριο, διασκέδαση. Και ποιος ξέρει και πόσα άλλα!

- Εκτός από συγγραφέας με τι ασχολείστε; Ποιο το επάγγελμά σας;

Είμαι δημοσιογράφος, και ως δημοσιογράφος γράφω για γεγονότα, δηλαδή για πράγματα που έγιναν στ' αλήθεια. Προτιμώ όμως να γράφω παραμύθια και πράγματα που δε θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ, γι' αυτό έγινα και συγγραφέας.

- Σήμερα τα παιδιά δεν ασχολούνται πολύ με τα βιβλία, αλλά με ηλεκτρονικά παιχνίδια και το internet. Μπορεί το παιδικό βιβλίο να ¨ανταγωνιστεί¨ τα παραπάνω;

Ίσως δεν μπορεί να τα ανταγωνιστεί για όλα τα παιδιά, πάντως σε κάποια το διάβασμα διασκεδαστικών ή επιμορφωτικών βιβλίων μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά. Μπορείς να περάσεις όμορφα και χρήσιμα τη μέρα σου με πολλούς τρόπους, κι ένας απ' τους καλύτερους είναι το διάβασμα. 


- Πώς προκύπτουν τα θέματα των βιβλίων σας; Σας παίρνει πολύ χρόνο να γράψετε ένα βιβλίο;

Σκέφτομαι τι περιπέτειες θα μου άρεσε να ζήσω και βάζω τους ήρωές μου να τις ζουν, ώστε να νιώθω ότι είμαι κι εγώ μαζί τους, πετώντας στο διάστημα ή λύνοντας μυστήρια. Συνήθως ξεχνιέμαι όταν γράφω, και νυχτώνει πριν καν το καταλάβω. Μπορεί να μου πάρει από μερικές μέρες μέχρι και έξι μήνες ένα βιβλίο. 

- Ο τίτλος ενός βιβλίου σας είναι ¨Αόρατοι Ρεπόρτερ¨. Πείτε μας τι πιστεύετε ότι πρέπει να χαρακτηρίζει έναν δημοσιογράφο;

Νομίζω ότι οι ρεπόρτερ πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί σ' αυτά που μεταδίδουν, να ελέγχουν τις πηγές τους και να λένε πάντα την αλήθεια. Οι Αόρατοι Ρεπόρτερ πάντως έχουν μπλογκ και περιμένουν νέους ανταποκριτές που θέλουν να στέλνουν στο μπλογκ πράγματα που διάβασαν και τους άρεσαν ή ότιδήποτε βρήκαν ενδιαφέρον (http://www.aoratoireporter.blogspot.com).

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας!

Και εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Πολλές ευχές!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου